Kółka zainteresowań


KÓŁKA ZAINTERESOWAŃ DLA DZIECI W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Okres przedszkolny to czas, w którym dziecko jest otwarte na nowe doświadczenia, czuje nieodpartą potrzebę poznawania. Proces uczenia się małego dziecka polega na dążeniu do wiedzy, umiejętności i doświadczeń.W naszym przedszkolu jedną z form zajęć są kółka zainteresowań. Zajęcia te rozbudzają i pogłebiają zainteresowania i predyspozycje indywidualne dzieci, rozwijają umiejętności twórcze oraz zdolności społeczne i emocjonalne, jak również przygotowują dzieci do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z emocjami.

W tym roku realizowane będą następujące kółka zainteresowań:

KÓŁKO SPORTOWE „MALI SPORTOWCY”

Prowadzący: mgr Katarzyna Marczewska

Ruch jest przejawem życia, towarzyszy człowiekowi od chwili narodzin. Jest czynnikiem kształtującym organizm człowieka i jego funkcje. Aktywność fizyczna jest szczególnie ważna u dzieci, które znajdują się w fazie intensywnego wzrostu, wzmacniania i dosonalenia. Wiek przedszkolny nazwany jest złotym wiekiem motoryczności. Każdego dnia dzieci muszą mieć wystarczająco dużo okazji do aktywności fizycznej. Dzięki zabawom ruchowym dziecko nabiera umiejętności indywidualnej i grupowej. Podczas zajęć rozwija pamięć, myślenie i uwagę, sprawdza swoje możliwości.

 

Cele ogólne:

-rozwijanie sprawności ruchowej, propagowanie zdrowego stylu życia oraz podnoszenie wydolności organizmu.

 

Cele szczegółowe:

-zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu;

-rozwijanie sprawności fizycznej poprzez gry i zabawy ruchowe;

-doskonalenie sprawności ruchowej poprez ukierunkowane ćwiczenia gimnastyczne

 

Metody:

-metoda zabawowo- naśladowcza;

-metoda bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa);

-metoda ścisła.

 

KÓŁKO BADAWCZE „MALI ODKRYWCY”

Prowadzący:mgr Martyna Skrzypczach

Dzieci w wieku przedszkolnym przejawiają naturalną ciekawość otaczającego świata. Bardzo często zadają pytania „dlaczego?”, „po co?”. Wszystkiego chcą dotknąć, spróbować. Bardzo często samodzielnie próbują eksperymentować i budują własne teorie. Bardzo ważne jest, aby właśnie tą ciekawość ciągle pobudzać, podtrzymywać oraz zaspokajać. Najlepszym sposobem na zaspokojenie dziecięcej ciekawości świata są zabawy badawcze oraz eksperymenty o charakterze badwaczym. Zabawy polegające na wykonywaniu prostych doświadczeń, eksperymentów pozwalają dziecku poznać, odkryć nieznane właściwości rzeczy, przedmiotów, zjawisk. Dziecko doświadcza to w sposób czynny i samodzielny. Działa, myśli, poznaje funkcjonowanie przedmiotów, zjawisk ich cech, właściwości oraz zależności przyczynowo- skutkowych między badanymi przedmiotami i zjawiskami. Dzięki zabawom badawyczym oraz eksperymentom u dzieci rozwija się myślenie przyczynowo-skutkowe, jak również orientacja w otaczającym świecie.

 

Cele ogólne:

-rozwijanie aktywności poznawczej dziecka poprzez działania badawcze;

-podniesienie jakości pracy poprzez stsosowanie nowoczesnych metod zabawy z elementami doświadczenia , obserwacji oraz eksperymentowania.

 

Cele szczegółowe:

-rozbudzanie zainteresowań dzieci;

-pobudzanie i rozwijanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka;

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i technicznych;

-stawianie i rozwiązywanie problemów;

-dostrzeganie zwiąków przyczynowo- skutkowych;

-doskonalenie logicznego myślenia oraz wyciąganie wniosków na podstawie doświadczeń oraz własnej obserwacji;

-wzboganienie słownictwa o nowe pojęcia;

-kształtowanie postaw proekologicznych w różnych sytuacjach.

 

Metody:

-słowne- rozmowa, instrukcja, objaśnienia;

-czynne- samodzielnych doświadczeń, zadań, ćwiczeń;

-oglądowe- obserwacja, demonstracja.

 

KÓŁKO PLASTYCZNE „PLASTUŚ”

Prowadzący: mgr Karina Kubiak

Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Poprzez rysunek i inne prace plastyczne poznajemy naszego wychowanka: jego emocje, rozwój intelektualny, zainteresowania. Ważne jest, aby zapenić dziecku możliwość swobodnej i twórczej wypowiedzi. Podczas tworzenia dziecko doznaje silnych przeżyć. Wynikają one nie tylko z samego działania lecz także z możliwości wyrażania środkami plastycznymi własnych myśli i uczuć, których dziecko nie byhłoby w stanie opowiedzieć słowami. Wychowanie plastyczne pełni funkcję terapeutyczną. Przez organizowanie różnorodnych form aktywności plastycznej oraz rozwijanie i kształtowanie jego różnych umiejętności- usuwa zahamowania i poczucie niepewności, uczy wiary we własne siły, we własne możliwości twórcze.

 

Cele ogólne:

-rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różne działania plastyczne.

 

Cele szczegółowe:

-stwarzanie okazji do poznawania różnorodnych technik plastycznych;

-rozwijanie wrażliwości zmysłowej, estetycznej;

-kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie;

-budzenie wiary we własne możliwości

 

Metody:

-pokaz;

-oberwacja;

-objaśnienia, instrukcje;

-działania praktyczne;

-zadań stawianych do wykonania.

Kontakt

EKOLUDKI - Przedszkole Miejskie nr 3
ul. Niepodległości 19
66-470 Kostrzyn nad Odrą
Telefon: 95 752 21 84
Kadry: 95 752 23 10 
Dyrektor: 95 752 23 01 
e-mail: kontakt@pm3kostrzyn.pl